Scoala de blogging - articol seo

Cum poti scrie, foarte usor, un articol optimizat SEO, dar si usor de parcurs de catre cititorii tai

Scrierea unui blog post, ca orice alta metoda de a scrie, este o abilitate. Pentru a mentine cititorul interesat, ar trebui sa te gandesti la structurarea textului si a scrisului intr-un stil atragator. Asa poti ajuta cititorii sa inteleaga mult mai usor ideea principala pe care o exprimi, iar daca adaugi si titluri, subtitluri si paragrafe, atunci totul devine mult mai clar. Daca oamenii inteleg textul, sunt mult mai inclinati sa distribuie postarea, iar acest lucru va duce la pozitii mai bune in motoarele de cautare. Deci, pentru a obtine pozitii mai bune in Google, ar trebui sa incerci sa iti imbunatatesti abilitatile in ceea ce priveste scrierea.

Pentru unii, scrisul in scop SEO si scrisul pentru a atrage si pastra implicarea publicului, ar putea sa para ca doua obiective contradictorii.
Nu sunt de acord in totalitate cu asta. Intr-adevar, daca intentionezi sa scrii un articol SEO foarte bine optimizat, dar in acelasi timp sa fie si prietenos cu cititorul, cuvintele cheie ar trebui sa fie distribuite in anumite locuri pe pagina, dar fara a face uz de ele, pentru ca astfel lizibilitatea textului se ingreuneaza, iar articolul devine greu de citit. In concluzie, trebuie sa eviti aglomerarea textului cu foarte multe cuvinte cheie! In acest post, mi-am propus sa iti impartasesc cateva sfaturi cu privire la scrierea de articole pe blog, care sunt si foarte usor de citit, dar si SEO-friendly. Eu sunt convins ca aceste doua obiective pot fi atinse foarte usor.

Reguli elementare pentru a scrie cele mai bune blog-posturi

Inainte de orice, articolul tau trebuie sa fie foarte bine scris! O mare parte a bloggerilor incep sa scrie un nou post pe blog, bazandu-se doar pe inspiratia de moment. Pentru unii, acest lucru poate fi suficient, pentru ca sunt efectiv talentati si au cursivitate atunci cand scriu. Daca faci parte din aceasta categorie de bloggeri, scrierea unui articol ar trebui sa fie foarte usoara si, in acelasi timp, un proces natural. Altii ar putea avea nevoie de ajutor. Daca faci parte insa din a doua categorie, ia in calcul urmatorul set de reguli:

1. Gândeste-te inainte de a scrie!

Gândeste-te la mesajul textului. Ce vrei sa transmiti cititorilor? Si care este scopul textului? Ce iti doresti sa faca cititorii tai la sfârsitul paginii? Poti nota raspunsurile la aceste intrebari inainte de a incepe sa scrii.

2. Creaza o structura a articolului de pe blog

Fiecare articol pe care il vei scrie trebuie sa aiba o structura clara. Pentru fiecare postare este necesar sa ai o introducere (aici aduci in discutie subiectul articolului), un corp (in care care apare mesajul principal) si o concluzie (care ar trebui sa rezume cele mai importante idei sau va aduce o idee noua). Noteaza-ti ce vrei sa contina aceste trei sectiuni. Ai acum un fel de rezumat al articolului. Este momentul in care poti incepe conceperea articolului.

3. Foloseste paragrafe

Toata lumea foloseste paragrafe, dar asigura-te ca tu le folosesti doar pentru ideile cu adevarat importante. Nu incepe o noua propozitie pe o linie noua doar pentru ca se vede frumos. Ar trebui sa existe un motiv pentru a face un nou alineat. Fiecare paragraf trebuie sa contina o idee principala sau un subiect principal. Intreaba-te care este ideea principala a fiecarui paragraf si fii sigur ca aceasta se poate deduce intr-o singura propozitie. In cazul in care ai nevoie de mai multe propozitii, atunci sigur ai nevoie de mai multe paragrafe!

4. Utilizeaza titluri si subtitluri (headings)

Titlurile structureza intreaga pagina deci este foarte important sa le folosesti in articol. Acestea sunt importante pentru ca usureaza citirea, dar si pentru SEO. Titlurile ajuta motoarele de cautare sa inteleaga subiectele principale ale unui post lung si, prin urmare, pot ajuta in ranking. Daca doresti ca oamenii sa urmareasca usor firul narativ in articolele tale, ar trebui sa utilizezi subtitlurile. Ele ii vor ajuta pe oameni sa „scaneze” mai usor pagina si sa clarifice structura articolelor tale. Asigura-te ca inserezi cuvinte cheie in unele subtitluri, dar nu in toate, pentru ca atunci textul va deveni dificil de citit.

5. Foloseste cuvinte de avertizare (signal words).

Cuvintele semnal ajuta cititorii sa navigheze mai usor prin text si sa inteleaga ideea principala. Sa presupunem, de exemplu, ca exista trei motive pentru care oamenii ar trebui sa cumpere produsul pe care il promovezi in articol. In acest caz, foloseste cuvinte semnal cum ar fi: ”In primul rând” ; ”Pe de alta parte” si ”In cele din urma”. De asemenea, expresiile de tipul:  ”cu toate acestea” , ”cu siguranta” si ”intr-adevar” dau un semnal clar pentru cititori . Acestia vor intelege instantaneu ca dupa expresii ca ”in consecinta “, ”deci” sau ”pentru acest motiv” va urma o concluzie. Prin urmare, cuvintele de avertizare sunt foarte importante pentru structurarea textului.

6. Pune pe altcineva sa iti citeasca articolul

Inainte de a publica postarea ta, lasa pe altcineva sa o citeasca mai intai. Intreaba daca intelege ideea principala a postarii. E mult mai probabil ca o alta persoana sa identifice mai usor erorile de redactare, gramaticale si propozitiile care nu sunt formulate in mod corect.

7. Optimizeaza lungimea articolului.

Asigura-te ca articolele tale au un minimum de 300 de cuvinte. Google iubeste articolele lungi, dar nu face nici uz de foarte mult text, pentru ca oamenii se vor plictisi si vor iesi de pe site. Ca o buna practica, incearca sa nu depasesti 700 de cuvinte pe articol. Ca regula generala, incearca sa pui termenii de cautare in aproximativ 1 pana la 2 procente din text. De exemplu, intr-un articol de 300 de cuvinte, ar trebui sa se mentioneze termenii de cautare de 3 pana la 6 ori .

8. Insereaza linkuri catre continut scris anterior

Daca ai scris deja continut despre subiectul postului actual, nu uita sa conectezi aceste posturi. Procedand astfel, postarea devine mai puternica, deoarece va arata o autoritate pe acest subiect. Tine minte ca structura interna a linkurilor este importanta pentru clasarea lor in motoarele de cautare.

9. Adauga continut in mod constant

Adaugarea de informatii reale si functionale pe site-ul tau, ii va da motorului de cautare informatia ca site-ul este in viata. In cazul in care nu este un site activ, Google il va accesa cu crawlere mai rar si s-ar putea sa devina mai putin relevant si mai putin afisat in rezultatele cautarii.

10. Concluzie

Timpurile in care unele trucuri SEO au fost suficiente pentru a obtine pozitii bune in rezultatele organice sunt de mult apuse. In zilele noastre, un continut bun are cea mai mare probabilitate de a-ti propulsa siteul pe pozitii bune in SERP (Search Engine Results Pages). Si, de asemenea, un continut bun duce la mai multe aprecieri pe retelele sociale si cresc sansele ca vizitatorii sa revina pe site. Desigur, poti face unele lucruri suplimentare pentru a maximiza SEO pe siteul tau, dar cel mai important este sa adaugi continut bun. Foarte bun!

 

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here