Cum Poti Verifica Daca Blogul Tau Este Corect Indexat De Catre Motoarele de Cautare

2
4567
Blogul Tau Indexat

 

Blog-ul Meu Este Indexat de Motoarele de Căutare ?

Salutare,

Astăzi voi răspunde întrebărilor Cameliei Covaci – deținătoarea blogului My Pure Style.

Postul îl puteți vizualiza pe grupul Școala de Blogging .

”  Trafic…

1. Cum îmi dau seama cât de bine sunt indexate articolele mele?! Se poate cumva verifica?

2. De ce din căutări organice reies vizite puţine? Dincolo de SEO şi de regulile acestea. Nu cred că ţine totul de SEO şi meta tag-uri şi alt-uri.

Este posibil ca blogul meu să aibă anumite probleme, să le zic tehnice? Sau totul ţine de mine: de cum scriu, de câte articole am per total, de cât de vechi e blogul etc.

Chiar aştept unele lămuriri cât de detaliat s-ar putea. Cu siguranţă că şi alţii se confruntă cu asemenea probleme.

Mulţumesc. „

Voi răspunde punctual, folosind datele blogului Cameliei :

1. Cum se poate verifica dacă este indexat corect conținutul site-ului ?

Cea mai simplă metodă de a verifica este prin introducerea în browser a următoarei sintaxe:
site:mypurestyle.ro

Motorul de căutare returnează aproximativ 730 de rezultate, ceea ce înseamnă că în indexul său sunt 730 de pagini care conțin termenul de cătare introdus. Este foarte posibil ca numărul paginilor indexate să fie mult mai mare decât numărul articolelor existente pe blog, iar acest lucru se întâmplă pentru că nu numai articolele se indexează, ci și categoriile, tag-urile, arhivele, etc.
Se pot elimina de la indexare acele pagini din site care nu prezintă interes pentru cititor, iar pentru a realiza tehnic acest lucru, folosiți un fișier robots.txt ( pe care îl adăugați pe server) și în care marcați cu Disallow acele directoare pe care nu le doriți indexate.
Rolul robots.txt este de a informa crawler-ul motorului de căutare despre ce anume trebuie sau nu să indexeze.

Așa arată, de exemplu, conținutul unui fișier robots.txt.

User-agent: *
Disallow: /wp-admin/
Disallow: /trackback/
Disallow: /xmlrpc.php
Disallow: /feed/
Sitemap: http://example.com/sitemap.xml

Pentru situația în care nu sunt indexate toate paginile site-ului, este necesar să creați un fișier sitemap.xml și pe care îl declarați in Google Search Console. Nu uitați că și acest fișier trebuie sa existe pe serverul care găzduiește site-ul ( mai precis în directorul public_html ).

Modul în care se poate trimite sitemap.xml în GSC este exemplificat în fotografia de mai jos.

Google Search Console-sitemap

O metodă mult mai la îndemână pentru crearea fișierului sitemap.xml este aceea a utilizării unui modul worpress – Ex. : Google XML Sitemaps.
Atenție – Dacă aveți deja instalat WordPress SEO by Yoast – nu mai este necesară instalarea Google XML Sitemaps, pentru ca Yoast are deja o funcție de generare a sitemap.xml.

Cu alte cuvinte – sitemap.xml îi oferă motorului de căutare o listă completă a paginilor unui site, iar robots.txt dă permisiunea sau nu , crawler-ului să acceseze pagini din site și să le adauge la index.

2. De ce nu există vizite care provin din căutari de expresii sau cuvinte cheie ?

Nu putem să facem abstracție de SEO, atunci când discutăm despre poziționarea unui site in SERP, după căutări de cuvinte sau expresii. Este de notorietate faptul că Google stabilește pozițiile în funcție de mai multe criterii. Acest lucru îi determină pe cei mai mulți deținători de site-uri să acorde o mare importanță optimizării conținutului, iar cei care ignoră acest aspect, cu siguranță că vor avea poziționări mai slabe.

SEO se imparte în două categorii distincte:

  • SEO OnPage – care se referă la optimizarea conținutului site-ului ( adică ceea ce se poate optimiza la nivel de site )
  • SEO OffPage – care se referă la optimizarea profilului de linkuri care fac referire la site-ul vostru. Aici discuția este foarte lungă și va fi tratată pe criterii mult mai punctuale în alte articole.

Lipsa vizitelor care provin din interogări pe motorul de căutare înseamnă că nu există conținut optimizat pentru termenii de căutare.
De exemplu, ne dorim să avem vizite organice pe termenul de căutare ” cursuri de SEO online „.
Pentru a avea șanse ca un utilizator să ajungă pe site-ul nostru în urma căutării acestei expresii – este clar că trebuie să avem o pagină pe site optimizată pentru această expresie.

Cum putem optimiza o pagină pentru un cuvânt sau o expresie – este tema următoarei lecții de la Școala de Blogging.

2 COMENTARII

    • Cuvantul cheie sau Focus Keyword este este cuvantul sau expresia pentru care optimizezi continutul articolului pentru a se clasa mai bine in rezultatele organice.
      Tag-ul poate fi vazut ca o categorie distincta ( de exemplu, daca ai mai multe subiecte despre o tema, cum ar fi fashion, atunci toate articolele care se incadreaza in aceasta ” categorie ” pot fi tag-uite cu ” fashion”.
      Daca insa te referi la meta tag-uri – atunci e o alta discutie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here