Ce Reprezintă Majestic Trust Flow Și Citation Flow. Importanța Lor în SEO

1
6298
majestic Trust Flow Citation Flow

Majestic Trust Flow și Citation Flow – Ce Reprezintă și Cum Trebuie Interpretate Aceste Valori

În general, oamenii sunt bine informați despre valorile PA si DA, dar asta pentru că nu sunt familiarizați cu TF și CF. Din experiență, vă spun că acești metrici sunt la fel de importanți și că, pe viitor, ar trebui să vă concentrați atenția și asupra lor.

Pentru mulți, aceste două valori nu sunt foarte clare, așa că m-am gândit să clarific, în acest articol, ce reprezintă acești metrici și cum vă pot ajuta.

Metricii Majestic Flow , împreună cu alte valori, au devenit factori majori de ranking pentru motoarele de căutare. Valorile Flow sunt exprimate ca numere între 0 și 100 ( cu cât valoarea este mai mare, cu atât este mai puternic semnalul și fluxul ).

Valorile de flux sunt actualizate zilnic, ceea ce înseamnă că sunt mai precise, spre deosebire de alte valori ( de exemplu, DA si PA sunt actualizate lunar sau chiar mai rar).

De asemenea, aceste valori sunt greu de manipulat , motiv pentru care au devenit un criteriu important de clasificare a unui site in SERP.
Dar hai să detaliem un pic!

Trust Flow


TF ne oferă informații despre modul în care un site ( sau un link ) este considerat de încredere, prin măsurarea calității acestuia. Calitatea este componenta cheie în SERP. Prin calitate, ne referim la calitatea IBL-urilor ( IBL = inbound links – linkuri care vin de pe alte site-uri ) pe care le aveți.

S-ar putea să aveți o mulțime de IBL-uri, dar în cazul în care acestea nu sunt de calitate, nu veți avea TF bun. Pe de altă parte, dacă aveți IBL-uri de la site-uri cu autoritate și de încredere, înseamnă că și site-ul vostru intră în aceeași categorie, deoarece se presupune că site-urile cu autoritate mare nu le vor sprijini pe cele dubioase.

Rezumând, Trust Flow este un număr (pe o scară între 0-100), care calculează cât de încredere domeniul dvs. sau pagina de web , bazându-se pe backlink-uri de proximitate. Un TF mare, asigură un trafic organic bun. Google și alte motoare de căutare apreciază site-uri cu TF mare.

Citation Flow


Citation Flow ( CF ) este o altă valoare de la Majestic. La fel ca Trust Flow, această valoare este, de asemenea, măsurată pe o scară de la 0-100. Această valoare prezice modul în care este evaluat un link către un site , din perspectiva link-urilor care fac trimitere către el. Dacă există mai multe domenii care link-ează către un url, această valoare crește.

Ceea ce trebuie clarificat, este că CF nu are nicio legătură cu calitatea linkurilor, spre deosebire de Trust Flow. CF dă popularitatea unui anumit link, indiferent de calitatea acestuia.

Cel mai bun exemplu îl reprezintă site-urile adult, care au tone de link-uri către ele (dar de foarte slabă calitate), fapt ce face ca aceste site-uri sa dețină un CF imens.
Deci, în cuvinte simple, cu atât aveți mai multe IBL-uri, cu atât mai mare va fi CF.

Relația dintre Trust Flow și Citation FLow


Acum, că aveți o idee despre TF si CF, hai să vedem dacă există vreo relație între ele și cum sunt ele conectate. Atât Trust Flow, cât și Citation Flow, stau la baza algoritmului metricilor de flux, așa cum am menționat mai devreme.

În cazul în care crește TF unui site sau unui link, atunci CF va crește, invariabil. Dar invers nu este obligatoriu. Din moment ce CF definește numărul de IBL-uri, dar nu și calitatea acestora.

În consecință, în cazul în care un site are cu CF mare, dar cu un TF scăzut, va face trimitere către site-ul vostru,  rezultatul este un impact negativ asupra TF-ului vostru.

 

Interpretarea Grafică a Trust Flow și Citation Flow


Trust flow - Citation Flow
Exemplu de Grafic pentru TF & CF

Din moment ce scara de măsurare este între 0 și 100, graficul are o grilă de 100 × 100.
Fiecare punct pe care îl vedeți figurat pe grafic, reprezinta un IBL.
Un grafic cu concentrație de puncte în stanga jos, reprezintă un site cu puține IBL-uri și care sunt de slabă calitate.

O concentrație de puncte în zona de mijloc, dar în partea de jos a graficului reprezintă un domeniu cu o mulțime de backlink-uri, dar de încredere foarte scăzută.

O concentrație în partea din dreapta sus a graficului reprezintă un domeniu cu multe IBL-uri și cu TF mare.

Cu cât sunt mai multe IBL-uri într-o zonă a graficului, cu atât mai închisă la culoare va deveni acea zonă.

Pentru a crea o legătură logică între acești doi metrici, specialiștii SEO folosesc raportul dintre ei, și anume TF/CF.

Să presupunem că avem un site care are CF 20 și TF 10. În acest caz, raportul TF / CF este de 1:2 sau 0,5.

Acum, firesc, vine întrebarea: ce valoare ar trebui sa aibă un raport TF/CF?

O valoare medie este 0,5. Cu cât această valoare crește, cu atât site-ul este mai autoritar și mai de încredere.

Cum Puteți Verifica Valorile Trust Flow și CItation Flow


Pentru a verifica aceste valori puteți instala un plug -in Majestic SEO pentru Chrome  sau  puteți folosi acest instrument online.
În cazul în care doriți să verificați mai multe URL-uri dintr-o dată, puteți folosi Bulk Backlink Checker tool de la Majestic, dar acesta este un instrument plătit.

Concluzie 


După cum am menționat, Google și alte motoare de căutare dau importanță acestor valori pentru a identifica site-uri de calitate și pentru a le clasa mai bine în SERP.  Ar trebui să le acordați atenție și să vă concentrați asupra lor, mai ales în Trust Flow.

Un site cu CF mare nu este de niciun folos , până când nu va avea și un TF bun, care să determine calitatea. Și așa cum am mai spus, calitatea este mai importantă decât cantitatea.

Acum, eforturile voastre ar trebui să fie canalizate pe creșterea Trust Flow.

O metodă bună de a crește TF, mai ales în rândul bloggerilor este Guest Post-ul.
Solicitați Guest Post-uri pe site-uri cu autoritate și încredere ridicată. Știu că este destul de greu să publici un articol pe un blog de calitate, dar nu imposibil, dacă articolul vostru este foarte bun și foarte util. De asemenea, vă recomand să scrieți Guest Post-uri pe bloguri din aceaași nișă cu al vostru.

Asta e tot în acest articol. Am omis ceva? Voi ce strategii utilizați pentru a îmbunătățirea valorilor TF și CF?
Aștept feedback-ul vostru în secțiunea de comentarii de mai jos.

1 COMENTARIU

  1. Foarte util, eu inca invat notiulnile de baza despre SEO si nu stiam atat de multe informatii despre TF si CF. O sa ma axez mai mult pe aceste 2 valori si poate ca site_ul va creste in rezultatele Google.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here