Blogul – instrument de exprimare sau promovare?

0
2957
Blogul – instrument de exprimare sau promovare

Blogul – instrument de exprimare sau promovare?

Blogul – acest jurnal online care te ajută să te exprimi, să spui lumii ce gândeşti referitor la anumite subiecte, te mai poate ajuta şi la capitolul promovare. Multe din blogurile existente au devenit chiar adevărate arme publicitare, unde se face reclamă la diferite produse, servicii, instituţii.

Chiar dacă, de obicei, blogul este creat de o persoană strict pentru necesităţile sale de comunicare, foarte multe companii ţin bloguri, unde se promovează destul de intens. O bună parte dintre ele le oferă chiar pe site-uri, iar cititorii neapărat le accesează pentru a găsi informaţie mai variată şi mai utilă decât pe pagina principală.

Beneficiul cel mai mare în acest sens este promovarea gratuită. Dacă pentru spoturile radio şi video sau pentru menţinerea unui site instituţional trebuie să scoţi bani din buzunar, atunci cu blogul e altă poveste. Îl creezi gratis şi postezi acolo diverse poveşti ale companiei tale, făcând referință și la produse. Astfel, oamenii citesc informaţie neutră și, totodată, interacţinează cu produsul tău, care face parte şi el din povestea de pe blog.

De exemplu, scrii un articol despre cum să te relaxezi după o zi grea de muncă, care este util tuturor şi, cu siguranţă, va fi citit de mulţi. În text pui undeva şi despre rolul ceaiului natural în relaxarea corpului şi a minţii, dacă de exemplu, compania ta este producătoare sau importatoare de astfel de ceaiuri. Deci, chiar dacă articolul nu este despre ceai, îţi poţi promova destul de bine produsul prin intermediul postărilor de pe blog.

Pe lângă simplul fapt că pe această platformă zilnic poţi posta articole cu conţinut diferit, blogul mai este şi un locuşor bun pentru SEO, iar cu puţină străduinţă din partea ta, Google îţi va indexa conținutul și te va poziționa cât mai sus în căutări, fără ca să plăteşti pentru asta.

Vedem că cel mai mare plus al unui blog este gratuitatea sa, însă el oferă mult mai multe beneficii, unul dintre care ar fi comoditatea. Ce avem în vedere? Pentru utilizarea acestuia nu ai nevoie de servicii de mentenanţă, de ghiduri complicate de utilizare sau de altceva. Blogul poate fi întreţinut, dezvoltat, actualizat de un singur om, care scrie, postează, modifică conţinutul, design-ul, distribuie pe reţelele de socializare, pentru că totul este chiar foarte simplu.

Dacă am pomenit de reţele de socializare, să vorbim deja şi despre un alt avantaj al blogului în promovarea companiei şi anume – interconexiunea cu mediul social – Google, Facebook etc. Astfel, chiar dacă, în comparaţie cu aceste reţele, blogul pare o pagină statică, totuşi este interactiv şi aproape de publicul său.

Atractivitatea – este un alt plus pentru blog, pentru că el, spre deosebire de site-ul instituţiei este mai lejer, nu conţine o interfaţă atât de obişnuită şi de oficială, care uneori este foarte plictisitoare. Platforma permite modificarea frecventă a aspectului, care poate fi şi personalizată fără mari cunoştinţe în design sau IT. De asemenea, în articolele de pe blog se pot încărca şi mai multe imagini, poze cu produsul, care fac conţinutul mai atractiv şi oferă o percepţie mai bună produsului / serviciului dat. Sigur nu vei face abuz de poze, pentru că nu vei încărca albume de poze ca pe flickr, însă cu siguranţă, mai multe decât pe site sau într-un articol publicitar din presa scrisă.

Un alt avantaj constă în opţiunea – Lista mea de bloguri, unde îi poţi adăuga pe bloggerii care au scris despre tine sau au o anumită tangenţă cu ceea ce faci tu, în aşa mod, vizitatorii blogului tău ar mai putea da de materiale în care se menţionează despre tine. În acest context putem vorbi despre o comunitate a bloggerilor.

Cu siguranţă, sunt mult mai multe beneficii pe care le oferă blogul când vorbim despre promovare, ele urmează a fi descoperite chiar de tine, cu ajutorul creativităţii şi imaginaţiei tale!

 

Acest articol este un Guest Post.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here