Personalizarea procesului de vânzare-cumpărare – o nouă cerință pentru succesul comerțului electronic

0
1824
Personalizarea procesului de vânzare-cumpărare

Personalizarea procesului de vânzare-cumpărare

 

Tot mai multe studii din domeniul marketingului online subliniază ideea că preferințele consumatorilor devin din ce în ce mai dinamice. Desigur, pentru a ține pasul cu așteptările consumatorilor este necesar ca afacerea să se orienteze corect și eficient către consumator. Acest lucru poate însemna inclusiv schimbarea modului de relaționare cu clienții, implementarea noilor tehnologii în chestiunile de plată sau livrare, sau chiar o nouă abordare în analizele de Internet.

În comerțul electronic, personalizarea procesului de vânzare-cumpărare este definită ca o tehnologie care poate individualiza experiențele online prin generarea, în mod dinamic, a unor pagini unice, particularizate, aranjate pe baza preferințelor înregistrate ale utilizatorilor. O bază de date centrală îl „recunoaște” pe vizitatorul site-ului de la vizitele anterioare și generează, astfel, pagini cu conținut, cu formă grafică, cu opțiuni de accesibilitate, cu reclame și informații mulate special pe acea persoană. Desigur, această persoană pe care o „recunoaște” baza de date este doar un construct teoretic bazat pe un profil creat în urma cumpărăturilor făcute anterior sau a cookie-urilor. Fiecare utilizator (devenit client) are o istorie personală, care facilitează foarte mult determinarea aproximativă a alegerilor pe care cumpărătorul va fi înclinat să le facă.

În urma unei analize a publicațiilor de specialitate, studiilor și rapoartelor privind comerțul online a rezultat că personalizarea se află în topul trendurilor în ultimii 2 ani și tot mai mulți clienți așteaptă de la companii oferte sau mesaje publicitare individualizate. Un studiu efectuat în anul 2017 de o companie americană care analizează comportamentul consumatorilor arată că 70% dintre americani și britanici doresc „experiențe” cât mai personalizate, în timpul cumpărăturilor online.

Serviciul de personalizare oferă cumpărătorului posibilitatea de a deveni proactiv, exigent, un consumator care se cunoaște pe sine. Astfel că acesta poate face o listă de recomandări, poate alege între tipuri de produse, poate da note pentru ca, în baza alegerilor sau preferințelor exprimate pentru anumite produse, să primească în schimb oferte concrete cu lucrurile care i se potrivesc. De exemplu, dacă vizitatorului nu-i place încălțămintea din piele, acesta poate refuza să primească oferte din acest segment de piață, în schimb dacă este interesat, să zicem, de un set de jante de aliaj, serviciul de personalizare îi va afișa astfel de oferte.

Concluzia este că deținerea unui magazin online centrat pe utilizator aduce un avantaj competitiv și asigură succesul. Practica ultimilor ani demonstrează acest lucru, iar activitatea celor mai mari retail-eri din lume vin să confirme această ipoteză. „Personalizarea „produs-cumpărător” va fi cheia succesului în comerțul electronic”, afirmă experții. Tindem să le dăm dreptate, pentru că știind ceea clienții își doresc înainte ca ei să acționeze și oferindu-le produsul dat, acest fapt va duce la crearea unei comunități tot mai mare de clienți fideli și deci, la creșterea constantă a veniturilor.

 

Acest articol este un Guest Post.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here