Cum au aparut reclamele?

0
23
Cum au aparut reclamele?

Publicitatea – tehnicile si practicile utilizate pentru a aduce la cunostinta publica produsele, serviciile, opiniile oamenilor in scopul de a convinge publicul sa raspunda intr-un anumit mod la ceea ce este publicat.

Majoritatea reclamelor implica promovarea unui bun care este de vanzare, dar metode similare sunt folosite pentru a incuraja oamenii sa conduca in siguranta, pentru a sprijini diferite organizatii caritabile sau pentru a vota pentru candidati politici, printre multe alte exemple. In multe tari, publicitatea este cea mai importanta sursa de venit pentru mass-media (de exemplu, ziare, reviste sau posturi de televiziune).

In zilele de astazi, publicitatea a devenit o mare si importanta industrie de servicii. Foarte multe companii utilizeaza astazi reclama pe telefon, ca si mijloc de informare cu privire la anumite produse.

Una dintre intrebarile tinerilor este: reclamele au existat din totdeauna?

In lumea antica si medievala, existau reclame care erau transmise de la individ la individ. Primul pas catre publicitatea moderna a venit odata cu dezvoltarea tiparirii in secolele XV si XVI. In secolul al XVII-lea ziarele saptamanale din Londra au inceput sa difuzeze reclame, iar pana in secolul al XVIII-lea campaniile de publicitate evoluau.

Marea expansiune a afacerilor din secolul al XIX-lea a fost insotita de cresterea unei industrii publicitare; in acel secol, in primul rand in Statele Unite, s-a vazut infiintarea agentiilor de publicitate. Primele agentii au fost, in esenta, brokeri pentru spatiul din ziare.

Dar, la inceputul secolului al XX-lea, agentiile s-au implicat in producerea mesajului publicitar in sine, iar pana in anii 1920 au aparut agentii care puteau planifica si executa campanii publicitare complete, de la cercetarea initiala, la pregatirea copiilor, pana la plasarea in diferite medii .

Publicitate este dezvoltata intr-o varietate de medii. Poate ca cel mai de baza a fost ziarul, oferind agentilor de publicitate tiraje mari, un numar de cititori situat aproape de locul afacerii agentului de publicitate si posibilitatea de a-si modifica reclamele in mod frecvent si regulat.

Revistele, celalalt suport principal de tiparire, pot fi de interes general sau pot fi destinate unui anumit public (cum ar fi persoanele interesate de sporturi in aer liber, tehnologie sau literatura) si ofera producatorilor de produse sansa de a fi contactati de potentialii lor clientii.

Multe reviste nationale publica editii regionale, permitand o directionare mai selectiva a reclamelor. In natiunile industriale occidentale, televiziunea si radioul au devenit cele mai raspandite tipuri mass-media.

Marimea publicului determina suma de bani pe care radiodifuzorul o poate percepe unui agent de publicitate, iar datele demografice ale publicului determina alegerea agentului de publicitate cu privire la momentul in care un anumit mesaj, indreptat catre un anumit segment al publicului, ar trebui difuzat.

Celelalte suporturi publicitare includ direct mail, care poate face un apel foarte detaliat si personalizat; panouri si afise in aer liber; publicitate in tranzit, care poate ajunge la milioane de utilizatori de sisteme de transport in masa; si suporturi media diverse, inclusiv afisaje ale dealerilor si articole promotionale, cum ar fi flyere sau calendare.

Astazi cea mai utilizata forma de reclama este reclama pe telefon, datorita numarului ridicat de utilizatori smartphone.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here